Accurate computation of single scattering in participating media with refractive boundaries - Archive ouverte HAL Access content directly
Journal Articles Computer Graphics Forum Year : 2015

Accurate computation of single scattering in participating media with refractive boundaries

(1)
1

Abstract

Volume caustics are high-frequency effects appearing in participating media with low opacity, when refractive interfaces are focusing the light rays. Refractions make them hard to compute, since screen locality does not correlate with spatial locality in the medium. In this paper we give a new method for accurate computation of single scattering effects in a participating media enclosed by refractive interfaces. Our algorithm is based on the observation that although radiance along each camera ray is irregular, contributions from individual triangles are smooth. Our method gives more accurate results than existing methods, faster. It uses minimal information and requires no precomputation or additional data structures.
Vignette du fichier
Figure1.png (693.99 Ko) Télécharger le fichier Fichier principal
Vignette du fichier
SingleScattering.pdf (6.86 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
BumpySphere.zip (274.51 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
BumpySpherev2.zip (693.71 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
EGSR_2015_talk.pdf (22.87 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure2.png (851.93 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure3.png (74.29 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure4.png (38.46 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure5.png (243.61 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure6.png (965.93 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
Figure7.png (1.4 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
patchSingleScatter.zip (18.24 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
singleScatterPatchv2.zip (18.35 Ko) Télécharger le fichier
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Origin : Files produced by the author(s)
Origin : Files produced by the author(s)
Origin : Files produced by the author(s)
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Format : Figure, Image
Origin : Files produced by the author(s)
Origin : Files produced by the author(s)
Origin : Files produced by the author(s)

Dates and versions

hal-01083246 , version 1 (16-11-2014)
hal-01083246 , version 2 (25-06-2015)

Licence

Attribution - NonCommercial - ShareAlike - CC BY 4.0

Identifiers

Cite

Nicolas Holzschuch. Accurate computation of single scattering in participating media with refractive boundaries. Computer Graphics Forum, 2015, 34 (6), pp.48-59. ⟨10.1111/cgf.12517⟩. ⟨hal-01083246v2⟩
1209 View
951 Download

Altmetric

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More