Skip to Main content Skip to Navigation
Conference papers

Construction d'un curriculum concernant l'analyse statistique implicative pour des étudiants BAC +2

Résumé : Résumé : ce texte a pour objet de décrire les premiers pas d'un apprentissage de l'analyse statistique implicative, théorie développée par Régis Gras. Cet enseignement est fait en direction d'étudiants de deuxième année de l'université. Nous décrirons un parcours d'apprentissage et quelques obstacles rencontrés par les étudiants. Abstract : this text aims to describe the first steps of learning the implicative statistical analysis, a theory developed by Régis Gras. This teaching is done in the direction of second year students of the university. We describe a learning path and some barriers faced by students.
Complete list of metadata

Cited literature [6 references]  Display  Hide  Download

https://hal.inria.fr/inria-00494854
Contributor : Conférence Sfds-Hal Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Thursday, June 24, 2010 - 8:59:49 AM
Last modification on : Thursday, June 24, 2010 - 8:59:49 AM
Long-term archiving on: : Monday, September 27, 2010 - 11:46:51 AM

File

p228.pdf
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : inria-00494854, version 1

Collections

Citation

Jean-Claude Oriol. Construction d'un curriculum concernant l'analyse statistique implicative pour des étudiants BAC +2. 42èmes Journées de Statistique, 2010, Marseille, France, France. ⟨inria-00494854⟩

Share

Metrics

Record views

37

Files downloads

47