Modeling a Case of Herding Behavior in a Multi-Player Game - Inria - Institut national de recherche en sciences et technologies du numérique Access content directly
Journal Articles Queueing Systems Year : 2014

Modeling a Case of Herding Behavior in a Multi-Player Game

Abstract

The system mentioned in the title belongs to the family of the so-called massively multi-player online social games (MMOSG). It features a scoring system for the elements of the game that is prone to herding effects. We analyze in detail its stationary regime in the thermodynamic limit, when the number of players tends to infinity. In particular, for some classes of input sequences and selection policies, we provide necessary and sufficient conditions for the existence of a complete meanfield-like measure, showing off an interesting condensation phenomenon.
Le système mentionné dans le titre fait partie de la famille des jeux sociaux en ligne dits " massivement multi joueurs ". Il repose sur un système de scores pour les éléments du jeu pouvant générer des comportements grégaires. Nous analysons en détail son régime stationnaire en limite thermodynamique, lorsque le nombre de joueurs tend vers l'infini. Pour certaines classes de paramètres, nous donnons des conditions nécessaires et suffisantes d'existence d'une mesure limite. Des phénomènes de condensation surprenants sont mis en évidence.
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Dates and versions

hal-00768324 , version 1 (21-12-2012)
hal-00768324 , version 2 (08-07-2013)

Identifiers

Cite

Guy Fayolle, Jean-Marc Lasgouttes. Modeling a Case of Herding Behavior in a Multi-Player Game. Queueing Systems, 2014, 76 (3), pp.243-265. ⟨10.1007/s11134-013-9365-7⟩. ⟨hal-00768324v2⟩

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